آیینه دیگر هفته‌نامه نیست!


«خبرنامه» چند ماه پیش که شروع به کار کرد ضرورت وجود نشریه‌ای که به صورت «منظم» منتشر شود را احساس کرده بود؛ ضرورت وجود نشریه‌هایی مثل «آیینه»، برای مردم «در دل معترض» اما معمولا «ناآگاه». ولی با وجود تلاش ما در این چند ماه، به نظر می‌رسد این ضرورت از سوی سبزهای فعال در محیط مجازی احساس نشد.

گویا دوستان ترجیح می‌دهند به بحث‌های داغ خود میان چندهزار یا چند ده‌هزار نفر ادامه دهند تا اینکه تلاشی بکنند در جهت کشاندن بحث‌ها به کوچه و خیابان. همچینن به نظر می‌رسد بستر انجام یک «کار مستمر»، در جامعه (به‌ویژه جامعه‌ی سبزهای فعال) هنوز فراهم نشده‌است.

لذا تصمیم گرفتیم برای ایجاد و تا ایجاد این بستر و نیز به وجود آمدن احساس ضرورت وجود «هفته‌نامه»، انتشار هفتگی «آیینه» را متوقف کرده، به «ویژه‌نامه‌»هایی گاه‌ به گاه اکتفا کنیم.

به امید آیینه‌ی هفتگی

19 نظرات:

ناشناس گفت...

agha man har hafte pakhsh mikardam yani chi??

ناشناس گفت...

agha man har hafte pakhsh mikardam yani chi???

ناشناس گفت...

ghara nist ke hame bian inja download konan va pakhsh konan pakhsh kardan vazife ma bood man har hafte 500 ta pakhsh mikarda alan ham dg montasher nemishe nemidonam dg chikar konam hade aghal ye blogy ya site ke az hamin khabarname ha mide bezarid ta ma pkhsh konim shoma ke natonestid anjam bedid hade aghal ye ki dg anjam bede.

ناشناس گفت...

من تازه رفتم پرینتر خریدم عجب؟!

ناشناس گفت...

kheili namardin hala ta 22 khordad montasher mikardin.

ناشناس گفت...

kheili namardin hala 22 khordad montasher mikardin

خبرنامه نویس گفت...

دوستان هیچ حقی رو نمی خوان به ما بدن؟!
احیانن هیچ ایرادی رو نمی‌خوان از دیگر فعالین سبز بگیرن؟!

ناشناس گفت...

از این به بعد عکس های پخش کرئنشو برات میزارم تا روحیه بگیری
خسته نباشیhttp://i42.tinypic.com/f9o60g.jpg

Rebel گفت...

این دوستان وقتی می بینن این وقتی رو که صرف ساخت این هفته ها می کنن ازرششو نداره کاملا حق دارن...
معلومه آدم خستگی به تنش می مونه وقتی میبینه 150 دانلود بیشتر نداره!
بالاترین هم که هک شده تو بدترین موقع...
تبلیغات رو باید بیشتر کنیم...

ناشناس گفت...

کی گفته همچین چیزی؟ وقتی من یه دونه دانلود می کنم چند هزار تا ازش پخش می شه و نه فقط از من بلکه من به بقیه می دم و اون هام تکثیر می کنن...

خبرنامه نویس گفت...

خدا رو شکر یکی پیدا شد یه کم به ما حق داد. :)

بحث خستگی به تن موندن یه طرف، بحث من الان اینه که به نظرم جامعه فعالین سبز پذیرای یه کار هفتگی نیست، یعنی این یه بحث جامعه شناختی ه البته در مورد جامعه سبزهای فعال.

ما وقتی شروع به کار کردیم گمون می کردیم به همکارهامون اضافه شه. برای صفحه آرایی، تبلیغات تو بالاترین، فیس بوک، تویتر و حتی محتوای مطالب آیینه. منهای هفته ی پیش که دوست عزیزمون rebel در مورد بالاترین پیشنهاد همکاری داد هیچ کس دیگه پیدا نشد! این نشون دهنده ی چیه؟

ما تلاش خودمون رو برای ارتباط گیری با فعالین شهرستان ها هم کردیم ولی پاسخی نگرفتیم.

خلاصه به نظرم:
تعداد دانلودها/ تعداد نظرات سبزها پای هر پست/ تعداد نظرات بسیجی ها پای هر پست!/ تعداد اعضای فیسبوک شهروند سبز و رفت و آمدشون به صفحه/ تعداد کسانی که از من خواستند تا آیینه رو براشون هر هفته بفرستم که در حال حاضر ۳ نفرن! و ...
نشون دهنده عدم اقبال سبزهای فعال به آیینه است. چون ما به طور مستقیم با سبزهای فعال در ارتباطیم نه با مردم کوچه و بازار.

این که فقط خودت آیینه رو دانلود کنی و به بقیه معرفی اش کنی و تعداد زیادی اش رو پخش کنی، حیاتی ه ولی اینه که ببینی بعد از این کار تو، هفته بعد چند نفر خودشون میان آیینه رو دانلود می کنن هم مهمه!

قرار نیست جایی بریم: ما هستیم :) این هفته یه ویژه نامه هم می زنیم. خوبی ویژه نامه اینه که تاریخ انقضا نداره. هر وقت حتی چند ماه بعد از انتشارش، هر کس می تونه دانلود و پخش کنه.

امیدوارم تعداد دانلودهای ویژه نامه ها به حدی برسه که ما رو مطمئن کنه اگه شروع به زدن هفته نامه کنیم تلاش ما و شما دوستانی که آیینه رو پخش می کنین بیهوده نیست.

ممنون از همگی

خبرنامه نویس گفت...

راستی ممنونم از عکسی که یکی از دوستان گذاشته. واقعن روحیه بخش بود فقط یه کم دیر اومد! اگه زودتر برا دیوارنویس می فرستادی میذاشتش تو بلاگش. اون موقع هم من روحیه می گرفتم هم شاید خیلی ها ترغیب می شدن به این کار.

ولی الان هم خیلی عالی بود :) ممنون

ناشناس گفت...

از صمیم قلب دوستون دارم و درود می فرستم به وجود و شرف و پشتکار و زحمت شما . نمی دونید چقدر خوشحال شدم اون روزی که شروع کردید کارتون رو .

ناشناس گفت...

راستش من تمام شماره های آینه رو دانلود کردم . ولی فقط شماره ی مصاحبه ی میر حسین رو تو تهران و شماره ی نوروز رو پخش کردم 50 تا توی مسافرت .

ناشناس گفت...

چون تو منطقه ی ما(مرکز شهر حدوداً) که می بینم همه تقریباً آگاهن از مسایل . به نظرم مطالب سیاسی هفته نامه مجابم نمی کرد که برم پخش کنم .

ناشناس گفت...

در حالی که با علاقه میرم و دیوار نویسی می کنم و یا پخش اعلامیه های مناسبت ها . یکی دیگه هم این که کاغذ زیادی استفاده میشه .

ناشناس گفت...

از این به بعد عکس میگیرم از پخش اعلامیه ها یا هفته نامه هایی که بزنید و می فرستم براتون تا بدونید که کارتون چقدر ارزشمند ه .

ناشناس گفت...

کاشکی می شد به غیر از راه این کامنت ازتون تشکر کنم . بازم هزاران هزار بار ازتون تشکر می کنم . به امید آگاهی و پیروزی .

خبرنامه نویس گفت...

ممنون از شما

باید بگم آیینه وقتی ارزش داره که شما دوستان اون رو به دست مخاطب واقعی اش برسونین و کسایی مثل خودتون رو جذب این کار کنین.

بنابراین میشه گفت 90 در صد ارزش آیینه، به شما بستگی داره.

ممنون از شما و همه کسایی آیینه رو تبلیغ و توزیع می کنن.

منتظر عکس هاتون از پخش آیینه هستیم.

ارسال یک نظر